Wednesday 17 February 2016

dts Audio CD - Melodee


Melodee - dts audio CD - songs from Tamil Films

After a reasonable duration, Tamilhdaudio released one audio CD using the songs from tamil films with dts codec in 5.1. Totally ten songs from the films-Thani Oruvan, Thangamagan, Naanum Rowdythan, 10Endradhukkulla, Paayum Puli, Kuttram Kadithal. This dts Audio CD with standard specifications 44.1KHz, 16Bit but with dts codec in 5.1 and most compatible with domestic player with dts decoder. The sound quality really amazing when hearing with HT. The size of the data occupies 390 MB and the duration of playback is 37 Minutes 37 Seconds.

Audio Format:
   Codec: DTS Audio (dts)
   Channels: 3F2R/LFE
   Sample rate: 44100 Hz
    Bitrate: 1411 kb/s

Disc Size: 390 MB 
Playback Time: 37Min 37Sec.
Format: Image (.nrg)

Songs Details:

Song:  Thangamey
Singer(s): Anirudh Ravichandar
Lyrics: Vignesh Sivan
Film: Naanum Rowdydhan
Duration: 03Min 47 Sec

Song:  Kadhal Cricket
Singer(s): Karesma Ravichandran
Lyrics: Hiphop Tamizha
Film: Thani Oruvan
Duration: 02Min 41Sec

Song:  Uyire Uyire
Singer(s): Dhanush, Nikhita Gandhi
Lyrics: Dhanush
Film: Thangamagan
Duration: 02Min 53Sec

Song:  Jodi Nilave
Singer(s): Dhanush, Shweta Mohan
Lyrics: Dhanush
Film: Thangamagan
Duration: 02Min 29Sec

Song:  Enna Solla
Singer(s): Shweta Mohan
Lyrics: Dhanush
Film: Thangamagan
Duration: 04Min 38Sec

Song:  Neeyum Naanum
Singer(s): Neeti Mohan, Anirudh Ravichandar
Lyrics: Thamarai
Film: Naanum Rowdtdhan
Duration: 03Min 58Sec

Song:  Kannala Kannala
Singer(s): Kausik Krish, Padmalatha
Lyrics: HipHop Tamizha
Film: Thani Oruvan
Duration: 03Min 28Sec

Song: Aararoo
Singer(s): Sathya Prakash
Lyrics: Madhan Karky
Film: 10Endradhukulla
Duration: 03Min 44Sec

Song:  Yaar Indha
Singer(s): Armaan Malik
Lyrics: Vairamuthu
Film: Paayum Puli
Duration: 03Min 30Sec

Song: Chinnaj Siru
Singer(s): Yazhini, Rakesh Raghunanthan & Chorus
Lyrics: Mahakavi Bharathi
Film: Kuttram Kadithal
Duration: 06Min 05Sec

1 comment: